Home Newsroom Bestuurderskoppel Globachem genomineerd voor Trends Manager van het Jaar

07.11.2019

Bestuurderskoppel Globachem genomineerd voor Trends Manager van het Jaar

• Globachem in de media

Koen Quaghebeur en Els Paesmans zijn als enige duo genomineerd voor de titel van Trends Manager van het Jaar. Zorg dragen voor hun medewerkers is voor het Truiense echtpaar dan ook even belangrijk als zorg dragen voor gewassen. Met deze nominatie maken ze kans om KBC-topman Johan Thijs op te volgen en hopen ze de sector wat meer erkenning te geven.

“Een eer en een mooie bekroning van onze familiale managementstijl”, reageren de bestuurders van Globachem op hun nominatie. “Wij zijn een puur familiebedrijf, zowel qua eigendom als op vlak van sfeer en bedrijfswaarden. Die hebben we vertaald in het letterwoord FRAMILY (Fun, Respect, Ambition, teaMwork, Innovation, fLexibility, familY). Hier hechten we veel belang aan. Globachem heeft heel capabele, gemotiveerde en geëngageerde medewerkers en dit willen we zo houden door nog meer in te zetten op een fijne teamspirit, de balans werk-privé, doorgroeimogelijkheden en een stabiele, aangename, warme werkplek. Dankzij onze samenwerking realiseren we grootse doelen.”

Els Paesmans en Koen Quaghebeur blijven ondanks de enorme internationale groei met beide voeten op de grond én op de werkvloer staan. Het bedrijf uit handen geven is niet aan het ondernemende tweetal besteed.

Qua werkwijze is het stel ook erg complementair, vertelt Koen Quaghebeur. “In de begindagen hadden we nooit durven dromen dat we op zo’n korte tijd al zo ver zouden staan. Natuurlijk droomden we ervan om impact te maken, niet alleen lokaal in onze eigen fruitstreek, maar ook internationaal. Intussen durf ik wel te stellen dat we daarin geslaagd zijn, maar we blijven ambitieus. Er zijn nog zeer veel plantenziektes in de wereld die we willen helpen controleren.”

Het FRAMILY-team van Globachem staat alvast voltallig achter hun management. “Naast innoveren, nieuwe producten lanceren en andere markten aanboren, willen wij in de toekomst blijven groeien in onze rol als managers door voortdurend in te zetten op onze Globachem Values”, besluit het koppel.

Lees hier het bijhorende artikel in Trends